Tuesday 14 August 2012

sehari ke USM


Da cukop lame rasenyerr xupdate blog....line tenet lambatlahh...ok skunk da bolehkan??bermulanya cerita aku ke USM..na taw aku ke USM PENANG utk ape???aku ke sana menghadiri satu seminar...xsalah SEMINAR SKOR A....rasenyaa soalan ramalan 2 semua ada dlm astro TUTOR PMR/SPM.....yg xpegy boleh jawab soalan kuiz yg ada kt astro TUTOR PMR/SPM...

First..aku bgn kul 6.00pg pas 2 solat then mandi pe sms dgn MUHAMMAD SHAFIQ,then siap dlm kul 7.15pg...aku xtaw plak bahawa 7.10pg kne sampai sane tp aku terlewat skeyt dlm kul 7.34pg baru aku sampai sebab aku kuar rumah kul 7.26pg...sampai je skola aku tgk semua da masok dlm bas tinggal aku jee...kteowg g dgn 1 bas n 1 van...mmg full laahhhhh bas dgn van 2...yg nek bas terlebih sowg...jd mgkin sowg 2 terpaksa dudok atas lantai bas laahhh.....pas 2 bas n van 2 btolak dlm pukol 7.40pg...mmg bas n van 2 tgu akulaahhh kowtkan??haha...law g nek motow pown aku xtaw tempat jd nekk bas jelaahh....

Pas 2 dlm kul 8.30pg kteowg sampai kt pulau...yela USM PENANG 2 dlm kawasan pulau...pas 2 mmg da sampai je USM aku berharap dpt jumpa dgn kakak2 n abg2 USM yg aku kenal 2..tp syg...dowg semua kuar g mlancong lak..ntah laa dowg skunk ni gah buad pe sb rsenyerr dowg da tamat sem...seminar 2 ok laa....seminar 2 xsalah aku berlangsung 29 julai 2012 ...pas 2 dlm kul 9 or 9 lebih cm 2 laahhh baru dowg start seminar 2...first seminar 2 start subjek SEJARAH...mmg terbaeekklaahhh cara dia ajar...dye ajar dlm 1 hour 30 min....mmg aku pahamlaaahhhh...bila PREMAVATHY ajaq 1 harem pown xmasok otak...ntah knpa mungkin apa yg dya ajaq xmenarik...semua mgharap pd blajaq sendri jaa...

Pas 2 start subjek BAHASA INGGERIS plaakkk....mmg 50 50 laaaa....tp still okay lg ada lawak la jugak...aku pown fokuss then dapatlahh skeyt cara na buad karangan tuh sb dye kasi ramalan karangan tentang kawan...dye kasi pembayang dye tesendri...mmg terbaikk lahhh aku cuba menghafalnyerrrr......sape xnk berjaya...all people want...slepas 1 jam 30 min dye da pegy..mmg terbaekkk....tp semua cgu2 yg ajar ni india...xde malay laa....knpe eyh??drive bas n van pown india...serious xda yg islam...yg pegy ramai plajar islam..dari skola sri muda,mak mandin n len2...xtaw sgt sb dgr dowg panggil laaa...pas 2 dlm kul 12.40pg subjek BM lakk.....pas ni xtaw la pe jadii mmg btol2 ngantokk lahhhh.....mmg pikir na msg dgn MS jee...xpikir len sb da ngantokkan??mgkin tgn buad sesuatu ley hilangkan ngantok 2...

Hampir mengantok dibuadnyerr...aku pown samelaahhhh dgn kengkawan len hampir tertidow...aku law na dgr seminar xley dgr je...tgn wajib jalan...law tgn xgerak maka tertidowlaahhhh akuu....haha...time blaja pown same...haruslahh menulis..law cikgu xsuh menuliss alahai selamat la cikgu sb tgn aku mmg xley dok senyap..harus bergerak n wajib la bergerak laaahhh...ok sambung cerita td....cgu india lg...subjek BM...mmg mata da ON THE WAY na tdow...kt bawah ni ade pic skeyt..pic sebelom seminar 2 bermulaa...gambar kengkwn je..aku malas na bergambar...

 dari kiri cik hu yani , vanessa maria , rufiney

 bawah dari kanan ryan , mira , iffah n kanan dari atas plak nasriah n liyana

ni cik iffah amira

bawah iffah , mira , ryan n kt atas kanan alip , una , nasriah , liyana ....

pas 2 dlm kul 2.10 baru kteowg bley kuar dari dewan..huh..dewan full..sesak gler na kuar...pas 2 kul 2.10ptg dowg lepas budak science stream kuar g bilik 1 ag utk seminar chemistry n physics...pas 2 masok la mataplajaran chemistry...huh...india lg....tp dye ni mmg klakar habis..habes kuar OMG n all...sgla pkataan kuaq...yelaahhh da microphone buad hal bunyik cm ape agkan...mmg terbaeeeekkkk kimia aku paham apa yg dye terangkan na aku bley selesaikan jalan kiranya...then fizikk...boleh la skeytt...hah...ni chinese lak...nama dya LOKE...mmg bley paham la....pas 2 dlm kul 5.30ptg 2 da kuar dewan then g ambik mknan utk berbuka n pegy kt van or bus utk blek ke skola memasing...

Pas 2 sampai je kt skola aku g merondaa...g bazaar ramadhan dgn sape pown aku lupa...cik teha kowt...pas 2 habess...hahaha....sampai sini sjaa cerita aku.....t aku cita lg...ok??selamat berpuasaaa....assalamualaikumm..

Dah Baca ? like larhh derrrrrr :D

No comments:

Post a Comment